Πληροφορική Γ' Τάξης





Δευτέρα 25 Μαΐου 2020


Παιδιά μου καλά σας χαιρετώ. Εν αναμονή των εξελίξεων , άλλη μια βδομάδα περνάει μακριά από το αγαπημένο μας σχολείο. Νομίζω πως σε όλους έχει λείψει αυτή η γλυκιά καθημερινότητα του σχολείου.  Η παραμονή στο σπίτι μας έχει κουράσει όλους και ειδικά εσάς , τα παιδιά, που δεν βλέπετε τους φίλους σας στο σχολείο, δεν βλέπετε τους αγαπημένους σας δασκάλους,  δεν πάτε δραστηριότητες, δεν πάτε στην παιδική χαρά, δεν πάτε σε πάρτι φίλων , σε παιδότοπους , σε σινεμά και σε πολλά ακόμα μέρη που συνηθίζατε να πηγαίνετε και είστε αναγκασμένοι να είστε πολλές ώρες στο σπίτι. Ας ευχηθούμε για άλλη μια φορά να τελειώσουν όλα γρήγορα και να αποτελεί αυτή η πανδημία μία μακρινή ανάμνηση. 
 

Πάμε σήμερα να κάνουμε μία ιστορική αναδρομή στους υπολογιστές για να δούμε πως οι υπολογιστές δεν υπήρχαν πάντα και δεν είχαν πάντα τη σημερινή τους μορφή.

Μπορούμε να δούμε την ιστορική αναδρομή των υπολογιστών στο αγαπημένο μας φωτόδεντρο πατώντας εδώ



Κάτι παρόμοιο, υπάρχει και στο διαδίκτυο σε ένα πολύ ωραίο βιντεάκι. Για να το δούμε πατάμε εδώ.


Ωστόσο θαυμασμό και δέος μας προκαλεί ο αρχαιότερος γνωστός πολύπλοκος, πλανητικής λειτουργίας, μηχανισμός που αποκαλείται ως ο πρώτος γνωστός αναλογικός υπολογιστής, που δεν είναι άλλος από τον περιβόητο Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Ας δούμε πως λειτουργούσε πατώντας εδώ.  Και αν θέλετε να εντυπωσιαστείτε παραπάνω πατήστε εδώ.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δευτέρα 18 Μαΐου 2020


Γεια σας αγαπημένα μου παιδιά. Ελπίζω να είστε καλά εσείς και οι οικογένειές σας. Να ξέρετε ότι μου λείπετε, όπως επίσης μου λείπει και η καθημερινότητα στο σχολείο. Όταν χάνουμε κάτι εκτιμάμε το πόσο σημαντικό είναι. Έτσι, λοιπόν, καταλαβαίνουμε το πόσο σημαντικό είναι το σχολείο, η καθημερινή συναναστροφή μας με τους συμμαθητές μας και η προσωπική επαφή μας με τους δασκάλους μας. Εύχομαι, όπως έχω πει πολλές φορές, να επανέλθουμε γρήγορα στην κανονικότητα και ποτέ ξανά να μην συμβεί κάτι αντίστοιχο στην ανθρωπότητα. Καλή αντάμωση λοιπόν!
 

Μέχρι τότε όμως είμαστε αναγκασμένοι να επικοινωνούμε από μακριά. 
 

Σήμερα θα ασχοληθούμε με το Υλικό(Hardware) και το Λογισμικό(Software) του υπολογιστή. Γενικά, Υλικό Μέρος του υπολογιστή είναι τα μηχανικά και τα ηλεκτρονικά του μέρη, ό,τι δηλαδή μπορούμε να δούμε και να αγγίξουμε. Αντίστοιχα Λογισμικό είναι το σύνολο των προγραμμάτων που χρησιμοποιούνται από τους υπολογιστές. Το Λογισμικό που βρίσκουμε σε έναν υπολογιστή μπορούμε να το χωρίσουμε σε δυο μεγάλες κατηγορίες: Στο Λογισμικό Εφαρμογών και στο Λογισμικό Συστήματος.
 

Για να δούμε περισσότερες λεπτομέρειες για το Υλικό ενός υπολογιστή πατάμε εδώ, ενώ για το λογισμικό πατάμε εδώ.
 

Πάμε λοιπόν να δούμε μία διαδραστική δραστηριότητα που στοχεύει στη διάκριση των στοιχείων ενός υπολογιστικού συστήματος και στον χαρακτηρισμό τους ως υλικό, λογισμικό ή δημιουργίες χρήστη (αρχεία) πατώντας εδώ.
 

Επίσης πάμε να παρακολουθήσουμε μία παρουσίαση για το υλικό μέρος του υπολογιστή, να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τις περιφερειακές συσκευές και να αναγνωρίζουμε τα εξαρτήματα που υπάρχουν στο εσωτερικό του. Μέσω ενός εικονικού περιβάλλοντος λειτουργίας υπολογιστή μας δίνεται η δυνατότητα να συνδέσουμε μία συσκευή και να εγκαταστήσουμε το απαραίτητο λογισμικό της. Για να τα κάνουμε όλα αυτά πατάμε εδώ.
 

Και αφού κάναμε όλα τα παραπάνω πάμε να παίξουμε τώρα. Πρέπει να επιλύσουμε το σταυρόλεξο με στόχο να ανακαλέσουμε βασικούς όρους, που σχετίζονται με το υλικό του υπολογιστή. Η εφαρμογή παρέχει συγκεκριμένο χρόνο για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας ενώ μπορούμε να ελέγξουμε τις απαντήσεις μας ή/και να λάβουμε βοήθεια, σε κάθε φάση της επίλυσης του σταυρόλεξου. Οι ορισμοί δίνονται με εικόνες. Για να λύσουμε το σταυρόλεξο πατάμε εδώ.
 

Τέλος πάμε να εξερευνήσουμε και το λογισμικό, μέσω μιας διαδραστικής εφαρμογής αντιστοίχισης που στοχεύει στη δυνατότητα διάκρισης βασικών λογισμικών σε λογισμικό συστήματος και λογισμικό εφαρμογών. Οι μαθητές μέσα από διερεύνηση αντιστοιχούν γνωστά λογισμικά με την κατηγορία στην οποία ανήκουν. Για να δούμε την εφαρμογή πατάμε εδώ.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
 
Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Γεια σας παιδιά μου. Ελπίζω να είστε καλά και να βγαίνετε έξω για καμιά βόλτα να πάρετε αέρα αλλά και για να αθληθείτε, πάντοτε τηρώντας τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, εσείς και οι δικοί σας. Επειδή, όμως , ακόμα είμαστε πολλές ώρες εντός του σπιτιού και σίγουρα «παίζουμε» πολλές ώρες υπολογιστή, τάμπλετ ή κινητο, δεν πρέπει να ξεχνάμε αυτά που μάθαμε για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και τους κινδύνους που αυτό κρύβει. 

Ας δούμε μία πολύ ωραία παρουσίαση για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.


Για να την κατεβάσετε πατήστε εδώ.
    
Ας δούμε τώρα ένα πολύ ωραίο κουίζ γνώσεων όσον αφορά το διαδίκτυο από το saferinternet.gr
Διαβάστε προσεκτικά τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις και επιλέξτε τη σωστή απάντηση.
Για να παίξετε το κουίζ πατήστε εδώ.

Και επειδή μιλάμε συνέχεια για τι διαδίκτυο ας δούμε και μία διαδραστική παρουσίαση της ιστορικής εξέλιξης του Διαδικτύου με μορφή χρονογραμμής. Το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει πληροφορίες σχετικά με τους σημαντικότερους σταθμούς στην εξέλιξη του Διαδικτύου από το 1969 έως και το 2012, όπως το δίκτυο ARPANET, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η γλώσσα html, οι επιμέρους φυλλομετρητές, τα ιστολόγια και ο Παγκόσμιος Ιστός. Σε κάθε σταθμό της χρονογραμμής δίνονται σχετικοί υπερσύνδεσμοι, με στόχο την αναζήτηση πρόσθετων πληροφοριών από τους μαθητές.
Για να δείτε την ιστορική εξέλιξη του διαδικτύου πατήστε εδώ.

Και μερικές συμβουλές για τους γονείς…
  • Η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα δε θα πρέπει να ξεκινάει πριν από την επιτρεπτή ηλικία. Πολύ σημαντική είναι η σωστή επιλογή των ρυθμίσεων στο προφίλ του παιδιού (ιδιωτικό προφίλ) και η εκπαίδευση του παιδιού μέσω συχνών συζητήσεων για την υιοθέτηση σωστών πρακτικών χρήσης (π.χ. δε μιλάμε με αγνώστους, δεν αποκαλύπτουμε προσωπικά μας δεδομένα, δεν ανταλλάσσουμε πολύ προσωπικές φωτογραφίες κ.α.)
  • Επιβλέπετε τις διαδικτυακές δραστηριότητες του παιδιού. Θεσπίστε όρια και κανόνες ως προς το χρόνο ενασχόλησης με το διαδίκτυο και το περιεχόμενο στο οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση. Σε μικρότερης ηλικίας παιδιά χρησιμοποιήστε φίλτρα γονικού ελέγχου.
  • Πείτε στο παιδί ότι μπορεί πάντα να έρχεται σε εσάς αν κάτι το απασχολεί ή αν έχει ερωτήσεις για κάτι που έχει δει στο διαδίκτυο. Πολλά παιδιά δεν πάνε στους γονείς τους όταν δουν κάτι που δεν θα έπρεπε να είχαν δει, κυρίως επειδή φοβούνται ότι οι γονείς τους θα θυμώσουν και θα τους στερήσουν την πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • Αν το παιδί σας έλθει σε εσάς έχοντας κάποιο τέτοιο πρόβλημα, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να απαντήσετε ήρεμα και να δείξετε ότι είστε ανοιχτοί για συζήτηση.
  • Συμβουλέψτε το να χρησιμοποιεί πάντα ιστοσελίδες και ιστοχώρους που είναι κατάλληλα για την ηλικία του.
  • Συμβουλέψτε το να μη δίνει ποτέ προσωπικά στοιχεία στο διαδίκτυο και να μην αναρτά προκλητικές φωτογραφίες.
  • Δώστε στο παιδί να καταλάβει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δεχτεί να συναντήσει κάποιον που γνώρισε στο διαδίκτυο ανεξάρτητα με το πόσο χρονικό διάστημα συνομιλεί μαζί του.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

Παιδιά μου σας χαιρετώ. Εύχομαι να είστε καλά εσείς και οι οικογένειές σας. Ξέρω ότι δαπανάμε όλοι μας πολλές ώρες στην τηλεόραση, στο τάμπλετ, στον υπολογιστή και στο κινητό. Σας έχω τονίσει επανειλημμένα πως είναι καλύτερα να βγούμε έξω να παίξουμε με τους φίλους μας, παρά να είμαστε μέσα και να παίζουμε βιντεοπαιχνίδια. Ωστόσο ο εγκλεισμός μας στο σπίτι δεν επέτρεπε κάτι τέτοιο. Η πολύωρη ενασχόλησή μας λοιπόν με το διαδίκτυο εκτός από τα οφέλη, ενέχει και κάποιους κινδύνους. Έχουμε μιλήσει στην τάξη πολλές φορές για αυτούς τους κινδύνους. Πάμε να τους θυμηθούμε βλέποντας κάποια βιντεάκια.
Σας παρακαλώ να τα παρακολουθήσετε όλα και να τα δείξετε στους γονείς σας.

Ασφαλής Πλοήγηση στο διαδίκτυο- Ζητάω βοήθεια




Εθισμός στο διαδίκτυο για μικρά παιδιά




Ασφάλεια στο internet με λόγια απλά



Διαδικτυακός εκφοβισμός




Μπες στο διαδίκτυο με ασφάλεια (από τους μαθητές του σχολείου μας)

 


Η κοκκινοσκουφίτσα στο διαδίκτυο


 Εθισμός στο διαδίκτυο 


Για περισσότερα όσον αφορά την ασφάλεια στο διαδίκτυο μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα https://saferinternet4kids.gr/







--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Χριστός Ανέστη παιδιά μου και Χρόνια Πολλά! 
Εύχομαι να περάσατε καλά, αν και εσώκλειστοι και εύχομαι σύντομα να επανέλθουμε στην κανονικότητα και να συνεχίσουμε τη ζωή μας όπως πριν.

Lightbot
Αφού τελειώσουμε την Ώρα του Κώδικα , συνεχίζουμε με το Lightbot.  Το Lightbot είναι ένα μικρό robot που περιμένει τις οδηγίες σου για να φτάσει σε κάθε μπλε πλακάκι της πίστας και να το «ανάψει». Σκοπός του προγράμματος είναι ο χρήστης να καταλάβει τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη.

Για να τρέξετε το πρόγραμμα πατήστε εδώ.

Το πρώτο επίπεδο είναι σχετικά εύκολο. Το δεύτερο και το τρίτο είναι σαφώς πιο δύσκολα. Τα έχουμε κάνει στο σχολείο. Να προσπαθήσετε όσο μπορείτε, αλλά να μην εγκαταλείψετε εύκολα την προσπάθειά σας.

Να επισημάνουμε πως το Lightbot υπάρχει και σε εφαρμογή σε κινητά και τάμπλετ.

Υ.Γ. Όταν ξεκινάει το πρόγραμμα πάνω δεξιά υπάρχει το εικονίδιο αλλαγής γλώσσας. Να επιλέξετε την Ελληνική σημαία και αυτόματα η γλώσσα του προγράμματος θα αλλάξει στα ελληνικά.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δευτέρα 6 Απριλίου 2020
 
Γράψτε το πρώτο πρόγραμμα στον υπολογιστή σας!

Η ώρα του κώδικα είναι μόνο το πρώτο βήμα σε ένα ταξίδι για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς λειτουργεί η τεχνολογία και πώς μπορείτε να δημιουργήσετε εφαρμογές λογισμικού. Η Ώρα του Κώδικα ξεκίνησε ως εισαγωγή μιας ώρας στην επιστήμη των υπολογιστών, σχεδιασμένη να απομυθοποιήσει τον "κώδικα", για να δείξει ότι ο καθένας μπορεί να μάθει τα βασικά και να διευρύνει τη συμμετοχή στον τομέα της πληροφορικής.

Πάμε τώρα να δοκιμάσουμε τα βασικά της επιστήμης της πληροφορικής με χαρακτήρες από τα Angry Birds, τα Plants vs. Zombies και τον Scrat από την Εποχή των Παγετών!

Για να τρέξετε το πρόγραμμα πατήστε εδώ





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020
 
Εφόσον είμαστε πολλές ώρες στο σπίτι και χρησιμοποιούμε κάποιον υπολογιστή ή τάμπλετ ή κινητό, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε κάποιος κανόνες εργονομίας. Παρακαλώ παρακολουθήστε τα βιντεάκια, δείτε την εικόνα με το παιδί μπροστά στον υπολογιστή και εφαρμόστε όσο μπορείτε αυτά που θα δείτε όσον αφορά τη σωστή στάση του σώματος κατά τη χρήση την ηλεκτρονικών συσκευών. Προσοχή λοιπόν γιατί  η στάση του σώματός μας, όταν εργαζόμαστε με τον υπολογιστή, είναι πολύ σημαντική. Μια κακή στάση μπορεί να μας δημιουργήσει προβλήματα στη μέση, στα χέρια ,  στα μάτια , στον αυχένα.

Η σωστή στάση στον υπολογιστή (κάνε κλικ εδώ)






---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TUXPAINT
Το Tux Paint είναι ένα ελεύθερο, βραβευμένο πρόγραμμα ζωγραφικής για παιδιά ηλικίας από 3 εως 12 (για παράδειγμα, παιδιά προσχολικής ηλικίας και παιδιά δημοτικού). Το Tux Paint χρησιμοποιείται από μαθητές σχολείων σε όλο τον κόσμο για να αποκτήσουν ικανότητες στην ψηφιακή σχεδίαση. Συνδυάζει μια εύχρηστη διεπαφή, διασκεδαστικά εφέ ήχου, και μια ενθαρρυντική μασκότ κινούμενων σχεδίων η οποία καθοδηγεί τα παιδιά καθώς χρησιμοποιούν το πρόγραμμα.Τα παιδιά έχουν στη διάθεσή τους ένα κενό καμβά και μια ποικιλία εργαλείων σχεδίασης που βοηθούν τη δημιουργικότητά τους.Για να το κατεβάσετε πατήστε εδώ 


 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου